Składanie deklaracji semestralnych
Spis artykułów
- Zapisy na przedmioty
- Zasady zapisów
- Składanie deklaracji semestralnych
- Statystyki zgłoszeń
Składanie deklaracji semestralnych i procedura zapisów na przedmioty
Studenci studiów stacjonarnych (pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia) składają deklaracje semestralne przez Internet. Deklaracje te są zapisywane i przechowywane w systemie obsługi studiów USOS.
Składanie deklaracji semestralnych przez Internet
Aby użyć systemu, który umożliwia składanie i modyfikowanie deklaracji semestralnych należy przejść pod adres:
https://usosweb.usos.pw.edu.pl/kontroler.php?_action=logowaniecas/index
a następnie uzyskać dostęp do swoich danych w systemie obsługi studiów USOS podając: identyfikator i hasło zgodnie ze stanem konta w Systemie Uwierzytelniania Politechniki Warszawskiej.
Przy wypełnianiu deklaracji stosuje się następujące rozwiązania proceduralne i techniczne:
- Weryfikacja tożsamości studentów odbywa się przez System Uwierzytelniania Politechniki Warszawskiej w oparciu o konta studentów przechowywane w tym systemie (tak więc w interesie studentów leży dopilnowanie aktualności tych kont);
- Składanie deklaracji semestralnych jest możliwe jedynie w określone dni:
- w semestrze zimowym: w ostatnich tygodniach zajęć do końca zimowej sesji egzaminacyjnej,
- w semestrze letnim: w ostatnich tygodniach zajęć do końca jesiennej sesji egzaminacyjnej;
- Studenci, którzy mają opiekunów naukowych, mają obowiązek wcześniejszego uzgodnienia deklaracji semestralnych ze swoimi opiekunami.
Składanie poprawek do deklaracji semestralnych przez Internet
Podczas zapisów uzupełniających, w czasie trzech pierwszych dni semestru, studenci studiów stacjonarnych mogą wnosić poprawki do swoich deklaracji semestralnych przez Internet, bez pośrednictwa dziekanatu lub sekretariatów dydaktycznych instytutów, jednak przy zachowaniu ograniczeń wynikających z zasad zapisów na przedmioty. Stosuje się przy tym następujące rozwiązania proceduralne i techniczne:
- Weryfikacja tożsamości studentów odbywa się poprzez System Uwierzytelniania Politechniki Warszawskiej w oparciu o konta studentów przechowywane w tym systemie (tak więc w interesie studentów leży dopilnowanie aktualności tych kont);
-
Składanie deklaracji uzupełniających jest możliwe jedynie w określone dni. Są to trzy kolejne dni w semestrze, poczynając od pierwszego, a kończąc na trzecim dniu:
od godz. 18:20 dnia poprzedniego do godz. 14:00; - Czwarty dzień semestru jest ostatnim dniem zapisów uzupełniających na przedmioty . W tym dniu poprawki przyjmowane są tylko w dziekanacie i stosuje się wtedy zasadę "kto pierwszy - ten lepszy", to znaczy studenci zapisywani są na przedmioty na bieżąco, w kolejności zgłoszeń i w miarę wolnych miejsc.
Dopuszczalny zakres poprawek
W czasie zapisów uzupełniających obowiązują ograniczenia wynikające z zasad zapisów na przedmioty. W szczególności:
- Studenci nie mogą usuwać z deklaracji przedmiotów, na które są już zapisani;
- Studenci mogą dopisywać nowe przedmioty do deklaracji;
- Studenci mogą dowolnie modyfikować deklaracje przedmiotów, na które nie zostali jeszcze zapisani;
- Studenci mogą usuwać deklaracje przedmiotów, na które nie zostali zapisani.
Uwagi
- Moment wniesienia poprawek do deklaracji semestralnych, w danym dniu, nie ma wpływu na wyniki zapisów na przedmioty, gdyż procedura zapisów uzupełniających jest uruchamiana (a tym samym zapisy na przedmioty dokonują się) na podstawie poprawek do deklaracji zebranych w ciągu całego dnia. Ponadto, przy zapisach uzupełniających stosowane są te same zasady co przy zapisach właściwych - dokonanych w przeddzień rozpoczęcia semestru - z tym zastrzeżeniem, że studenci raz zapisani na dany przedmiot nie są z niego wypisywani nawet jeżeli w zapisach uzupełniających pojawią studenci o wyższych preferencjach (np. z wyższą średnią ocen).
- Po zweryfikowaniu tożsamości studenta przeglądarka działa w imieniu tego studenta aż do jej zamknięcia; tak więc pozostawienie otwartej przeglądarki (po zweryfikowaniu tożsamości użytkownika) umożliwia każdemu dokonywanie przy jej użyciu działań w imieniu tego studenta. Kończąc pracę należy zamykać przeglądarkę ; ponowne jej uruchomienie umożliwia weryfikację tożsamości kolejnego studenta;