Cyberbezpieczeństwo [ 1°]

Spis artykułów

  1. Wymagania programowe
  2. Automatyka i robotyka
  3. Cyberbezpieczeństwo
  4. Elektronika
  5. Elektronika (od 2020)
  6. Informatyka
  7. Informatyka (od 2019)
  8. Inżynieria biomedyczna
  9. Inżynieria biomedyczna (od 2018)
  10. Inżynieria internetu rzeczy
  11. Telekomunikacja
  12. Telekomunikacja (od 2019)

 

Kierunek: Cyberbezpieczeństwo – wymagania programowe

 

W tabeli 1 przedstawiono wymagania programowe  w zakresie przedmiotów technicznych na stacjonarnych studiach pierwszego stopnia na kierunku Cyberbezpieczeństwo, w rozbiciu na poszczególne klasy programowe.

Uwaga

Ogólna struktura wymagań programowych, obejmujących również wychowanie fizyczne, języki obce, przedmioty nietechniczne, praktykę oraz dyplomowanie jest pokazana w artykule wprowadzającym ». Jednak w przypadku kierunku Cyberbezpieczeństwo, występuje niewielkie odstępstwo od ogólnej struktury wymagań programowych, a mianowicie zamiast 6 punktów ECTS z przedmiotów nietechnicznych oraz 172 punktów ECTS z przedmiotów technicznych, jest tutaj 7 punktów ECTS z przedmiotów nietechnicznych oraz 171 puntów z przedmiotów technicznych, co znajduje swoje odzwierciedlenie w tabeli 1.  

 

Tabela 1. Wymagania programowe w zakresie przedmiotów technicznych dla kierunku Cyberbezpieczeństwo.

Klasa programowa ECTS
Matematyka 21
Fizyka  8
Podstawy elektroniki i telekomunikacji 17
Informatyka techniczna 37
Teleinformatyka 22
Cyberbezpieczeństwo 27
Przedmioty obieralne kierunku CB 30
Przedmioty obieralne techniczne  9
suma: 171

 

Uwaga. Wymaganie określone w klasie Przedmioty obieralne techniczne stanowi uzupełnienie wymagań programowych określonych w pozostałych klasach do sumarycznej liczby punktów ECTS wymaganych z przedmiotów technicznych.

 

Oznaczenia stosowane w tabeli:

  • ECTS - Liczba punktów ECTS wymaganych w programie studiów.

 

Wymagania programowe w systemie USOS

Wymagania programowe są prezentowane w portalu USOS-web w nieco odmienny sposób. Są bowiem prezentowane stopniowo, dla kolejnych etapów (semestrów) programu studiów, gdzie wymagania każdego etapu zawierają w sobie wymagania wszystkich etapów poprzedzających, a dopiero wymagania określone dla ostatniego etapu stanowią wymagania dotyczące całego programu: