Dr Tomasz Trzciński na Stanford University
W sierpniu 2017 r. naukowiec z WEiTI Tomasz Trzciński odwiedzi uniwersytet w Stanford (USA), gdzie będzie prowadził badania na temat przewidywania popularności treści online.
Podczas swojego pobytu dr Trzciński skupi się na metodach badawczych dotyczących przewidywania popularności treści online w mediach społecznościowych.
Naukowiec będzie oceniał popularność treści wizualnych, takich jak obrazy czy video, korzystając z sygnałów społecznościowych i wizualnych. Używając algorytmów uczenia maszynowego można ocenić przyszłe trendy rozwoju, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń obrazów i nagrań publikowanych na platformach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter.
(fot. Stanford University)
Przewidywanie popularności jest możliwe dzięki "sygnałom" społecznościowych (ilość "lajków", udostępnień, komentarzy) i wizualnym (liczba twarzy w scenie albo obecność określonych przedmiotów).
Dr Trzciński będzie analizował różnice pomiędzy tymi cechami, mierzył ich ważność, a także rozwijał nowe metody. Z punktu widzenia dziennikarskiego taka aplikacja może w znaczący sposób umożliwić optymalizację treści.