Aktualności

Anton Yahorau, Nozimbek Abdugofurov, Xiaohan Wan zwyciężyli w Huuuge Game Jam 2022

Zwycięska drużyna JUICY team

Nasi studenci zwyciężyli w zawodach tworzenia gier komputerowych; Huuuge Game Jam 2022. Ich projekt SLAAAAYm był najlepszy!  

Zespół JUICY, w skład którego wchodziło trzech naszych studentów (drugiego roku kierunku Computer Science); 

  • Anton Yahorau,
  • Nozimbek Abdugofurov,
  • Xiaohan Wan,

opracował i zaprezentował najlepszą grę komputerową podczas prestiżowych informatycznych zmagań -  Huuuge Game 2022, zorganizowanych przez Uniwersytet SWPS, AWS, Google Cloud.

„Motywem przewodnim Huuuge Game Jam był „Growing Things”. Po wysłuchaniu tego tematu od razu przyszedł mi do głowy pomysł stworzenia gry związanej z roślinami i tym podobnymi. Jeśli chodzi o nasz zespół, postanowiliśmy być bardziej oryginalni i wymyślić coś jeszcze bardziej niezwykłego. Opracowaliśmy koncept przypominającego śluzowatego stwora, który miałby stale rosnąć. Ale nie tylko on. Wraz z nim cała mapa rosłaby, jego wrogowie również" – mówi Anton Yahorau.
 
Role w zespole JUICY zostały szybko podzielone; Nazeem stworzył całą muzykę w grze, Xiaohan przygotowała oprawę graficzną, a Anton był odpowiedzialny za koordynacje prac, stworzenie gry i podstawową mechanikę.  

Czasu było niewiele - tylko 24 godziny. Drużyna JUICY szybko wybrała temat i bezzwłocznie zabrała się do pracy. Podczas gdy Anton zajmował się projektowaniem kolejnych poziomów, Nazeem komponował muzykę pasującą do scenariusza gry, a Xiaohan tworzyła koncepcję graficzną. W przeciągu jednej doby powstała pełnoprawna gra komputerowa z menu głównym, ciekawą fabułą oraz wciągającą rozgrywką. Warstwa dźwiękowa nie ograniczała się tylko do muzyki; powstało kilka poziomów ścieżek dźwiękowych i odgłosy ruchu śluzowatego stwora. Cała gra wyglądała bardzo stylowo i klimatycznie. Powstał również zwiastun gry opisujący główną ideę: https://youtu.be/FCMi0NVBfHU 
 
„Szczerze mówiąc, przyjechaliśmy na te zawody tylko po to, by zdobyć nowe doświadczenie. Nie mieliśmy nawet nadziei, że wygramy. Jednak w miarę kolejnych etapów pracy nad grą i rosnącego zaufania do wzajemnych umiejętności szanse na sukces wzrastały. To naprawdę wspaniałe, że nie mając doświadczenia w takich konkursach, mogliśmy tak dobrze współpracować i byliśmy w 100% pewni naszego projektu” – dodaje Anton Yahorau„Byliśmy tak samo szczęśliwi, jak wyczerpani, kiedy ogłoszono nas zwycięzcami i zdobyliśmy pierwsze miejsce miejsce w Huuuge Game Jam. To dało nam niesamowitego kopa i motywację, aby iść naprzód w branży gier komputerowych”.