Formalności do załatwienia po powrocie
Spis artykułów
- Wprowadzenie
- Program Erasmus
- Ogólne zasady programu Erasmus
- Uczelniane zasady programu Erasmus
- Umowy dwustronne i wymiana studentów
- Rekrutacja studentów na wyjazdy
- Przykłady i wzory dokumentów oraz formularze do pobrania
- Formalności do załatwienia po rekrutacji
- Formalności do załatwienia po powrocie
- Finansowanie wyjazdów na studia
- Obsługa Programu Erasmus+
Po powrocie z wymiany
- Jeśli uczelnia zagraniczna nie wydała jeszcze wykazu zaliczeń (ang. Transcript of Records, TR):
- Należy zgłosić się do Centrum Wymiany Międzynarodowej na Politechnice Warszawskiej oraz do Biura Współpracy Międzynarodowej na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych i poinformować o tym fakcie.
- Po otrzymaniu wykazu zaliczeń (TR), proszę postępować zgodnie z punktem 2.
- Jeśli uczelnia zagraniczna wydała wykaz zaliczeń (ang. Transcript of Records, TR):
- Z wydanym przez uczelnię zagraniczną wykazem zaliczeń (TR) oraz wydrukowanym "czystym" załącznikiem nr 4 do Umowy podpisanej w CWM przed wyjazdem na studia (zaświadczenie o uznaniu okresu studiów za granicą) należy zgłosić się do Biura Współpracy Międzynarodowej na Wydziale. Na podstawie TR, Pełnomocnik Dziekana ds. Międzynarodowej Wymiany Studentów podpisze w/w zaświadczenie. Dobrze jest przygotować kopię TR, w celu potwierdzenia jej zgodności z oryginałem.
- Z wydanym przez uczelnię zagraniczną potwierdzeniem okresu pobytu, kopią wykazu zaliczeń (TR) oraz zaświadczeniem o uznaniu okresu studiów za granicą należy zgłosić się do CWM.
- W celu dokonania transferu zaliczeń należy:
- Dokonać aktualizacji propozycji transferu zaliczeń (ang. Course Credit Transfer, CCT) przygotowanego przed wyjazdem. Aktualizacja może dotyczyć zmiany listy przedmiotów, jeżeli taka zmiana nastąpiła w czasie wyjazdu (ważne, aby zmiana listy przedmiotów była też uwzględniona w formularzach zmian w porozumieniu w sprawie programu studiów (ang. Changes to Learning Agreement) złożonych w trakcie pobytu, lub w ostateczności po powrocie), albo zmiany przypisania przedmiotów do klas programowych.
- W przypadku klas podstawowych zwykle wystarcza aprobata wydziałowego Pełnomocnika Dziekana ds. Międzynarodowej Wymiany Studentów, czyli nie jest wymagana dodatkowa akceptacja.
- Natomiast w przypadku klas przedmiotów zaawansowanych (PZ lub PZ-...) zwykle jest wymagana aprobata osoby odpowiedzialnej za daną klasę (zwykle jest to Kierownik kierunku studiów lub Kierownik specjalności).
- Dokonać aktualizacji propozycji transferu zaliczeń (ang. Course Credit Transfer, CCT) przygotowanego przed wyjazdem. Aktualizacja może dotyczyć zmiany listy przedmiotów, jeżeli taka zmiana nastąpiła w czasie wyjazdu (ważne, aby zmiana listy przedmiotów była też uwzględniona w formularzach zmian w porozumieniu w sprawie programu studiów (ang. Changes to Learning Agreement) złożonych w trakcie pobytu, lub w ostateczności po powrocie), albo zmiany przypisania przedmiotów do klas programowych.