Kierunek: Elektronika – plan modelowy
W tabeli 1 przedstawiono plan modelowy w zakresie przedmiotów technicznych na stacjonarnych studiach pierwszego stopnia na poszczególnych specjalnościach na kierunku Elektronika, w rozbiciu na poszczególne przedmioty lub klasy programowe. Uwaga. Plan modelowy przedstawiony w tabeli 1 dotyczy studentów, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2019/2020 lub w latach wcześniejszych.
Uwaga
Ogólna struktura planów modelowych, obejmujących również wychowanie fizyczne, języki obce, przedmioty nietechniczne, praktykę oraz dyplomowanie jest pokazana w artykule wprowadzającym ».
Program studiów pierwszego stopnia na kierunku Elektronika dzieli się na dwie specjalności:
- Elektronika i inżynieria komputerowa (EIK)
- Elektronika i informatyka w medycynie (EIM)
Plan modelowy obejmujący semestry od 1 do 4 jest wspólny dla całego kierunku studiów Elektronika , gdyż podział na specjalności następuje po czwartym semestrze.
Tabela 1. Plan modelowy w zakresie przedmiotów technicznych na stacjonarnych studiach pierwszego stopnia na kierunku Elektronika.
semestr:
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
Plan modelowy wspólny dla kierunku Elektronika (sem. 1–4)
|
Klasa programowa lub przedmiot
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
|
---|
Orientacja
|
–
|
|
|
|
|
|
|
Matematyka, w tym:
| 12
| 10
| 4
|
|
|
|
|
---|
Algebra i teoria mnogości
|
5
|
|
|
|
|
|
|
Analiza 1
|
7
|
|
|
|
|
|
|
Analiza 2
|
|
5
|
|
|
|
|
|
Probabilistyka
|
|
5
|
|
|
|
|
|
Wstęp do metod numerycznych
|
|
|
4
|
|
|
|
|
Fizyka i fizyczne podstawy elektroniki, w tym:
| 3
| 4
| 8
| 4
|
|
|
|
---|
Wstęp do fizyki
|
3
|
|
|
|
|
|
|
Fizyka ogólna
|
|
4
|
|
|
|
|
|
Pola i fale
|
|
|
5
|
|
|
|
|
Elektronika ciała stałego
|
|
|
3
|
|
|
|
|
Podstawy fotoniki
|
|
|
|
4
|
|
|
|
Miernictwo i systemy pomiarowe, w tym:
| 5
|
|
|
|
|
|
|
---|
Podstawy pomiarów
|
5
|
|
|
|
|
|
|
Algorytmy i techniki programowania, w tym:
| 4
| 5
| 4
|
|
|
|
|
---|
Podstawy programowania
|
4
|
|
|
|
|
|
|
Programowanie obiektowe
|
|
5
|
|
|
|
|
|
Algorytmy i struktury danych
|
|
|
4
|
|
|
|
|
Obwody i sygnały, w tym:
|
| 5
| 5
|
|
|
|
|
---|
Teoria obwodów
|
|
5
|
|
|
|
|
|
Sygnały, modulacje i systemy
|
|
|
5
|
|
|
|
|
Podstawy elektroniki, w tym:
|
|
|
| 10
|
|
|
|
---|
Elementy i układy elektroniczne
|
|
|
|
5
|
|
|
|
Laboratorium elementów i układów elektronicznych
|
|
|
|
3
|
|
|
|
Cyfrowe przetwarzanie sygnałów
|
|
|
|
2
|
|
|
|
Technika cyfrowa, w tym:
| 4
|
| 5
|
|
|
|
|
---|
Układy logiczne
|
4
|
|
|
|
|
|
|
Układy cyfrowe
|
|
|
5
|
|
|
|
|
Podstawy telekomunikacji, w tym:
|
| 2
|
| 8
|
|
|
|
---|
Architektura sieci telekomunikacyjnych
|
|
2
|
|
|
|
|
|
Podstawy radiokomunikacji
|
|
|
|
3
|
|
|
|
Techniki Internetu
|
|
|
|
3
|
|
|
|
Podstawy transmisji cyfrowej
|
|
|
|
2
|
|
|
|
Przedmioty obieralne kierunku, w tym:
|
|
|
| 4
|
|
|
|
---|
Systemy komputerowe albo
Systemy operacyjne albo Programowanie zdarzeniowe
|
|
|
|
4
albo
4
albo 4
|
|
|
|
suma:
|
28
|
26
|
26
|
26
|
|
|
|
Plan modelowy dla specjalności Elektronika i inżynieria komputerowa (sem. 5–7)
|
Klasa programowa lub przedmiot
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
|
---|
Miernictwo i systemy pomiarowe, w tym:
|
|
|
|
| 5
|
|
|
---|
Systemy pomiarowe
|
|
|
|
|
5
|
|
|
Podstawy elektroniki, w tym:
|
|
|
|
| 11
| 8
|
|
---|
Przyrządy półprzewodnikowe
|
|
|
|
|
4
|
|
|
Laboratorium cyfrowego przetwarzania sygnałów
|
|
|
|
|
2
|
|
|
Układy i systemy elektroniczne
|
|
|
|
|
5
|
|
|
Laboratorium układów i systemów elektronicznych
|
|
|
|
|
|
3
|
|
Podstawy mikroelektroniki
|
|
|
|
|
|
5
|
|
Podstawy telekomunikacji, w tym:
|
|
|
|
| 5
|
|
|
---|
Podstawy techniki wielkich częstotliwości
|
|
|
|
|
5
|
|
|
Przedmioty obieralne specjalności EIK, w tym:
|
|
|
|
| 7
| 17
| 9
|
---|
Elementy i systemy optoelektroniczne
|
|
|
|
|
4
|
|
|
Podstawy techniki mikroprocesorowej
|
|
|
|
|
|
5
|
|
Pozostałe przedmioty obieralne
|
|
|
|
|
3
|
12
|
9
|
Przedmioty obieralne techniczne
|
|
|
|
|
|
| 4
|
---|
suma:
|
28
|
26
|
26
|
26
|
28
|
25
|
13
|
Plan modelowy dla specjalności Elektronika i informatyka w medycynie (sem. 5–7)
|
Klasa programowa lub przedmiot
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
| ECTS
|
---|
Miernictwo i systemy pomiarowe, w tym:
|
|
|
|
| 5
|
|
|
---|
Systemy pomiarowe
|
|
|
|
|
5
|
|
|
Podstawy elektroniki, w tym:
|
|
|
|
| 2
|
|
|
---|
Laboratorium cyfrowego przetwarzania sygnałów
|
|
|
|
|
2
|
|
|
Technika cyfrowa, w tym:
|
|
|
|
| 5
|
|
|
---|
Podstawy techniki mikroprocesorowej
|
|
|
|
|
5
|
|
|
Podstawy inżynierii biomedycznej, w tym:
|
|
|
|
| 8
| 15
|
|
---|
Radiologia z nukleoniką
|
|
|
|
|
4
|
|
|
Wprowadzenie do nauk medycznych
|
|
|
|
|
4
|
|
|
Detekcja sygnałów biomedycznych i jądrowych
|
|
|
|
|
|
5
|
|
Podstawy technik obrazowania w medycynie
|
|
|
|
|
|
5
|
|
Elektroniczna aparatura medyczna
|
|
|
|
|
|
5
|
|
Przedmioty obieralne specjalności EIM
|
|
|
|
| 4
| 10
| 8
|
---|
Przedmioty obieralne techniczne
|
|
|
|
| 4
|
| 5
|
---|
suma:
|
28
|
26
|
26
|
26
|
28
|
25
|
13
|
Oznaczenia stosowane w tabelach:
- ECTS - Liczba punktów ECTS proponowanych na danym semestrze studiów.
Opublikowano: 01.01.2018 20:40
-
Dział promocji
Zmodyfikowano: 21.12.2022 11:44
-
Dariusz Turlej