Telekomunikacja

Spis artykułów

  1. Opis kierunków studiów
  2. Ogólna charakterystyka
  3. Automatyka i robotyka
  4. Cyberbezpieczeństwo - nowy kierunek 2019 r.!!!
  5. Elektronika
  6. Informatyka
  7. Inżynieria biomedyczna
  8. Inżynieria Internetu Rzeczy - nowy kierunek 2020 r.!!!
  9. Telekomunikacja
  10. Computer Science, Telecommunications

Telekomunikacja, czyli nauka i technika przekazywania informacji na odległość (przy użyciu środków technicznych, a dokładniej - sieci telekomunikacyjnych i teleinformatycznych), to:

  • jedna z trzech najszybciej rozwijających się dziedzin techniki,
  • jedna z tych branż, w których pracodawcy walczą o absolwentów (a nawet o studentów) naszego Wydziału.

Internet, smartfon, multimedia, sieci komórkowe – to właśnie jest telekomunikacja. Warto ją studiować by wziąć udział
w dalszym rozwoju tej fascynującej dziedziny techniki, ale i po to,
by dowiedzieć się "jak to działa". Dzisiejsza (a tym bardziej jutrzejsza) telekomunikacja to szerokie wykorzystanie technik informatycznych. 

Celem kształcenia na kierunku Telekomunikacja jest uzyskanie przez absolwenta wiedzy i umiejętności, niezbędnych do: 

  • projektowaniaprogramowania i eksploatacji urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych
  • wdrażania usług opartych na zaawansowanym cyfrowym przetwarzaniu sygnałów.

Nowy program kierunku Telekomunikacja (wprowadzony od października 2019 r.) obejmuje:

  • nowe, aktualne i ciekawe przedmioty telekomunikacyjne i teleinformatyczne,
  • rozszerzone nauczanie programowania (z uwzględnieniem programowania sieciowego i „w chmurze”),
  • nowoczesne, atrakcyjne formy kształcenia.

Zapewniamy zdobycie zarówno wiedzy teoretycznej, jak i konkretnych umiejętności 
programistycznych i projektowych.

  

Specjalności:

  • Techniki bezprzewodowe i multimedialne,
  • Techniki teleinformatyczne.

  

Absolwent potrafi:

  • projektować, budować, testować, rozwijać i utrzymywać systemy i sieci telekomunikacyjne
    i teleinformatyczne;
  • tworzyć specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane w telekomunikacji;
  • szybko adaptować się do zmieniających się możliwości technicznych, ekonomicznych i społecznych.

  

Perspektywy zawodowe:

  • firmy telekomunikacyjne, w tym operatorzy sieci komórkowych;
  • dostawcy usług oraz producenci sprzętu i oprogramowania telekomunikacyjnego;
  • firmy informatyczne, w tym producenci specjalistycznego oprogramowania;
  • ośrodki badawczo wdrożeniowe światowych koncernów telekomunikacyjnych, uczelnie, firmy konsultingowe;
  • nadawcy i producenci telewizyjni i radiowi, studia nagrań, producenci gier komputerowych;
  • działy telekomunikacyjno-informatyczne banków, administracji państwowej i innych przedsiębiorstw;
  • start-up’y i własna działalność gospodarcza.