Telekomunikacja

Spis artykułów

  1. Opis kierunków studiów
  2. Ogólna charakterystyka
  3. Automatyka i robotyka
  4. Nowy kierunek 2019 r.!!! Cyberbezpieczeństwo
  5. Elektronika
  6. Informatyka
  7. Inżynieria biomedyczna
  8. Telekomunikacja
  9. Computer Science, Telecommunications

TELEKOMUNIKACJA – czyli nauka i technika przekazywania informacji na odległość (z zastosowaniem środków technicznych, a dokładniej - sieci telekomunikacyjnych i teleinformatycznych):

  • to jedna z 3 najszybciej rozwijających się dziedzin techniki
  • i jedna z tych branż, w których pracodawcy walczą o absolwentów (a nawet o studentów) naszego Wydziału.

Internet, smartfon, multimedia, sieci komórkowe – to przecież TELEKOMUNIKACJA.  Warto ją studiować nie tylko po to, by dowiedzieć się "jak to działa", ale (przede wszystkim) by wziąć udział w dalszym rozwoju fascynującej dziedziny techniki. Dzisiejsza (a tym bardziej – jutrzejsza) TELEKOMUNIKACJA  to szerokie wykorzystanie technik informatycznych.  Zapewnimy zdobycie nie tylko wiedzy, ale i konkretnych umiejętności programistycznych i projektowych.

Celem kształcenia na kierunku Telekomunikacja jest uzyskanie przez absolwenta wiedzy i umiejętności, niezbędnych do projektowania, programowania i eksploatacji urządzeń, systemów i sieci telekomunikacyjnych, a także wdrażania usług opartych na zaawansowanym cyfrowym przetwarzaniu sygnałów.

Nowy program kierunku TELEKOMUNIKACJA  (wprowadzany od października 2019 r.) to:

  • nowe, aktualne i ciekawe przedmioty telekomunikacyjne i teleinformatyczne,
  • rozszerzone nauczanie programowania (z uwzględnieniem programowania sieciowego i „w chmurze”),
  • nowoczesne, atrakcyjne formy kształcenia.

Po czwartym semestrze studenci wybierają jedną z następujących specjalności:

  • Techniki bezprzewodowe i multimedialne ,
  • Techniki teleinformatyczne.

Ten etap studiów pozwala na rozszerzenie kompetencji zawodowych z uwzględnieniem własnych zainteresowań.

Absolwent kierunku Telekomunikacja potrafi m.in.:

  • projektować, budować, testować, rozwijać i utrzymywać systemy i sieci telekomunikacyjne i teleinformatyczne,
  • tworzyć specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane w telekomunikacji.
  • szybko adaptować się do zmieniających się możliwości technicznych, ekonomicznych i społecznych.

Perspektywy zawodowe:

  • firmy telekomunikacyjne, w tym operatorzy sieci komórkowych;
  • dostawcy usług oraz producenci sprzętu i oprogramowania telekomunikacyjnego;
  • firmy informatyczne, w tym producenci specjalistycznego oprogramowania;
  • ośrodki badawczo wdrożeniowe światowych koncernów telekomunikacyjnych, uczelnie, firmy konsultingowe;
  • nadawcy i producenci telewizyjni i radiowi, studia nagrań, producenci gier komputerowych;
  • działy telekomunikacyjno-informatyczne banków, administracji państwowej i innych przedsiębiorstw;
  • start-up’y i własna działalność gospodarcza.