Opłaty za powtarzanie przedmiotów

Harmonogram działań

  • Składanie odwołań i podań o zmniejszenie wymiaru opłaty do 31.03.2025 r., wyłącznie przez e-Podania w USOSweb, jako tzw. Podanie ogólne 
  • Decyzje odnośnie odwołań i podań o zmniejszenie opłaty do 07.04.2025 r.
  • Ostateczny termin płatności do 13.04.2025 r.

Za co została naliczona opłata?

Opłata za powtarzanie przedmiotów została naliczona za przedmioty niezaliczone w semestrach poprzednich i powtarzanych w semestrze 25L. Opłata za zajęcia z WFu i języków obcych jest naliczania niezależnie od rodzaju dyscypliny sportowej czy rodzaju języka. Innymi słowy, płacimy za zajęcia z piłki nożnej, mimo że poprzednio nie zaliczyliśmy np. koszykówki, i podobnie, płacimy za język włoski mimo, że nie zaliczyliśmy np. języka francuskiego.

Informację o składowych naliczonej opłaty można uzyskać drogą mailową, wysyłając zapytanie na adres naliczenia.eiti@pw.edu.pl.

Co należy zrobić, jeśli nie zgadzasz się z wysokością opłaty?

  • Jeśli uważasz, że Twoja opłata została naliczona bezpodstawnie, bo np. w semestrze 25L nie powtarzasz przedmiotu za który naliczono opłatę, to w terminie do 31 marca 2025 r. musisz złożyć odwołanie lub podanie o zmniejszenie tej opłaty. (wyłącznie przez e-Podania w USOSweb, jako tzw. Podanie ogólne )

Co należy zrobić jeśli ubiegasz się o obniżenie opłaty z powodu częściowego zaliczenia niektórych form zajęć?

W przypadku ubiegania się o obniżenie opłaty, z powodu zaliczenia określonych form zajęć (wykład/laboratorium/projekt/ćwiczenia) należy wypełnić wniosek, którego formularz dostępny jest pod linkiem:

https://www.elka.pw.edu.pl/Studenci/Formularze

Na wniosku tym, w odpowiednim polu, należy bezwzględnie uzyskać potwierdzenie Prowadzącego lub Koordynatora przedmiotu, co do faktycznego uznania zaliczonej formy zajęć w bieżącym semestrze 25L.  Skan takiego kompletnego  wniosku należy umieścić jako załącznik w e-Podaniu.

Kiedy i jak zapłacić?

Wpłaty można dokonać przelewem na swoje indywidualne konto, którego numer widoczny jest w USOS, w dowolnym terminie przed terminem ostatecznym, tj. 13.04.2025 r. Wpłaty dokonane wcześniej, w żadnym razie „nie giną” lecz będą widoczne na indywidualnym koncie studenta dopiero po 13.04.2025 r.

Podstawa prawna

Naliczeń dokonano wg. zasad i stawek określonych w decyzjach Rektora PW:

  1. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2021/2022,:
                       Decyzja nr 95/2021 z dnia 7 maja 2021 r.
  2. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2019/2020:
                       Decyzja nr 89/;2019 z dnia 24 czerwca 2019 r.
  3. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2020/2021:
                       Decyzja nr 123/2020 z dnia 18 czerwca 2020 r.
  4. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2021/2022:
                       Decyzja nr 94 i 95/2021 z dnia 07 maja 2021 r.
  5. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2022/2023:
                       Decyzja nr 112 i 113/2022 z dnia 28 kwietnia 2022 r.
  6. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2023/2024:
                       Decyzja nr 121/2023 i Decyzja nr 118/2023 z dnia 16 maja 2023 r. i
  7. Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2024/2025:
                       Decyzja nr 137/2024 i Decyzja nr 138/2024 z dnia 18 czerwca 2024 r.

 

 

 

Prodziekan ds. Studenckich

Dr inż. Zbigniew Gajo