Opłaty za powtarzanie przedmiotów
Harmonogram działań
- Składanie odwołań i podań o zmniejszenie wymiaru opłaty do 31.03.2025 r., wyłącznie przez e-Podania w USOSweb, jako tzw. Podanie ogólne
- Decyzje odnośnie odwołań i podań o zmniejszenie opłaty do 07.04.2025 r.
- Ostateczny termin płatności do 13.04.2025 r.
Za co została naliczona opłata?
Opłata za powtarzanie przedmiotów została naliczona za przedmioty niezaliczone w semestrach poprzednich i powtarzanych w semestrze 25L. Opłata za zajęcia z WFu i języków obcych jest naliczania niezależnie od rodzaju dyscypliny sportowej czy rodzaju języka. Innymi słowy, płacimy za zajęcia z piłki nożnej, mimo że poprzednio nie zaliczyliśmy np. koszykówki, i podobnie, płacimy za język włoski mimo, że nie zaliczyliśmy np. języka francuskiego.
Informację o składowych naliczonej opłaty można uzyskać drogą mailową, wysyłając zapytanie na adres naliczenia.eiti@pw.edu.pl.
Co należy zrobić, jeśli nie zgadzasz się z wysokością opłaty?
- Jeśli uważasz, że Twoja opłata została naliczona bezpodstawnie, bo np. w semestrze 25L nie powtarzasz przedmiotu za który naliczono opłatę, to w terminie do 31 marca 2025 r. musisz złożyć odwołanie lub podanie o zmniejszenie tej opłaty. (wyłącznie przez e-Podania w USOSweb, jako tzw. Podanie ogólne )
Co należy zrobić jeśli ubiegasz się o obniżenie opłaty z powodu częściowego zaliczenia niektórych form zajęć?
W przypadku ubiegania się o obniżenie opłaty, z powodu zaliczenia określonych form zajęć (wykład/laboratorium/projekt/ćwiczenia) należy wypełnić wniosek, którego formularz dostępny jest pod linkiem:
https://www.elka.pw.edu.pl/Studenci/Formularze
Na wniosku tym, w odpowiednim polu, należy bezwzględnie uzyskać potwierdzenie Prowadzącego lub Koordynatora przedmiotu, co do faktycznego uznania zaliczonej formy zajęć w bieżącym semestrze 25L. Skan takiego kompletnego wniosku należy umieścić jako załącznik w e-Podaniu.
Kiedy i jak zapłacić?
Wpłaty można dokonać przelewem na swoje indywidualne konto, którego numer widoczny jest w USOS, w dowolnym terminie przed terminem ostatecznym, tj. 13.04.2025 r. Wpłaty dokonane wcześniej, w żadnym razie „nie giną” lecz będą widoczne na indywidualnym koncie studenta dopiero po 13.04.2025 r.
Podstawa prawna
Naliczeń dokonano wg. zasad i stawek określonych w decyzjach Rektora PW:
-
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2021/2022,:
Decyzja nr 95/2021 z dnia 7 maja 2021 r. -
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2019/2020:
Decyzja nr 89/;2019 z dnia 24 czerwca 2019 r. -
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2020/2021:
Decyzja nr 123/2020 z dnia 18 czerwca 2020 r. -
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2021/2022:
Decyzja nr 94 i 95/2021 z dnia 07 maja 2021 r. -
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2022/2023:
Decyzja nr 112 i 113/2022 z dnia 28 kwietnia 2022 r. -
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2023/2024:
Decyzja nr 121/2023 i Decyzja nr 118/2023 z dnia 16 maja 2023 r. i -
Dla studentów przyjętych na studia w roku akademickim 2024/2025:
Decyzja nr 137/2024 i Decyzja nr 138/2024 z dnia 18 czerwca 2024 r.
Prodziekan ds. Studenckich
Dr inż. Zbigniew Gajo