Rekrutacja studentów na wyjazdy

Procedura ubiegania się o wyjazdy w ramach programu Erasmus+

 

Harmonogram rekrutacji 2025/2026
  1. Ogłoszenie listy uczelni partnerskich oferujących miejsca dla studentów Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych:
     28 lutego 2025 r. 
  2. Składanie podań przez studentów ubiegających się o wyjazdy:
     od 1 do 31 marca 2025 r. 
  3. Ogłoszenie listy studentów zakwalifikowanych na wyjazdy:
     2 kwietnia 2025 r. 
  4. Wysyłanie podań o przyjęcie studentów do uczelni partnerskich: w terminach wymaganych przez te uczelnie.

Uwaga!
Szczegółowy harmonogram działań związanych z rekrutacją znajduje się w ogłoszeniu umieszczonym w aktualnościach:

WEITI» Studia» Wymiana międzynarodowa» Aktualności»

 

Ustalenia szczegółowe
  1. O wyjazdy zagraniczne w ramach programu Erasmus+ mogą się ubiegać studenci, którzy w momencie wyjazdu będą zarejestrowani co najmniej na drugim roku studiów i mają średnią skumulowaną ocen co najmniej równą 3,5.
  2. Jedynym dokumentem wymaganym od studentów ubiegających się o wyjazdy zagraniczne w ramach programu Erasmus jest wypełniony, w portalu USOS-web, formularz wniosku studenta ubiegającego się o wyjazd, który należy wydrukować i podpisać, a następnie złożyć w Biurze Współpracy Międzynarodowej, pok. 158, w podanym terminie.
  3. Można też wysłać wniosek pocztą elektroniczną z uczelnianego konta pocztowego. Aby to zrobić, należy najpierw wypełnić i złożyć wniosek w portalu USOS-web, a następnie pobrać go w postaci pliku pdf, umieścić jako załącznik w mailu i przesłać na adres: inter.elka@pw.edu.pl. Taki wniosek, o ile zostanie wysłany przez studenta z jego uczelnianego konta pocztowego, nie musi być wydrukowany ani podpisany odręcznie.
  4. Kwalifikacja kandydatów odbywa się zgodnie z uczelnianymi zasadami programu Erasmus, w szczególności – pierwszeństwo mają studenci, którzy sami zainicjowali podpisanie umowy z uczelnią zagraniczną i uzyskali wstępną akceptację przyjęcia na tej uczelni.
  5. Studenci zakwalifikowani na wyjazdy są zobowiązani nawiązać kontakt z uczelnią partnerską w celu przygotowania w terminie dokumentów wymaganych przez tę uczelnię, w szczególności porozumienia o programie studiów realizowanym za granicą.
  6. W przypadku rezygnacji studentów zakwalifikowanych na wyjazdy lub w przypadku podpisania nowych umów może zostać przeprowadzona rekrutacja dodatkowa.

Bardziej szczegółowych informacji dotyczących wymiany studentów w ramach programu Erasmus+ udzielają osoby związane z obsługą programu Erasmus+.