Plany modelowe
Spis artykułów
Plany modelowe
Ze względu na to, że część przedmiotów zaawansowanych może być uruchamiana co drugi semestr oraz przewidując dużą różnorodność indywidualnych planów studiów, plan modelowy na stacjonarnych studiach drugiego stopnia nie precyzuje, jakie konkretnie przedmioty są zalecane na poszczególnych semestrach. Wskazuje natomiast liczbę punktów ECTS w poszczególnych grupach przedmiotów, jaką zaleca się uzyskać (w przybliżeniu) na poszczególnych semestrach.
Strukturę planu modelowego na stacjonarnych studiach drugiego stopnia 4 semestralnych, bez transferu punktów ECTS ze studiów pierwszego stopnia w zakresie przedmiotów podstawowych specjalności, przedstawiono w tabeli 1.
Uwaga. Dla porównania, struktura planu modelowego na studiach 3 semestralnych jest przedstawiona w tabeli 2.
Tabela 1. Struktura planów modelowych na stacjonarnych studiach drugiego stopnia 4 semestralnych w przypadku braku transferu punktów ECTS ze studiów pierwszego stopnia.
semestr: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||
Klasa programowa lub przedmiot | ECTS | ECTS | ECTS | ECTS | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Wychowanie fizyczne | 0 | |||||
Język obcy – egzamin | 0 | |||||
Przedmioty ekonomiczno – społeczne | 3 | 3 | ||||
Przedmioty techniczne w tym: |
30 | 28 | 19 | 5 | ||
Przedmioty podstawowe specjalności | 30 | |||||
Przedmioty zaawansowane w tym: |
28 | 19 | 5 | |||
Przedmioty zaawansowane specjalności | 20 | 10 | ||||
Przedmioty zaawansowane o różnym charakterze | 8 | 9 | 5 | |||
Dyplomowanie w tym: |
2 | 8 | 22 | |||
Pracownia problemowa magisterska | 2 | |||||
Pracownia dyplomowa magisterska | 6 | |||||
Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej | 20 | |||||
Seminarium dyplomowe magisterskie 1 | 2 | |||||
Seminarium dyplomowe magisterskie 2 | 2 | |||||
Redakcja i edycja pracy dyplomowej magisterskiej | 0 | |||||
suma: | 30 | 30 | 30 | 30 |
Oznaczenia:
ECTS - Liczba punktów ECTS proponowanych na danym semestrze studiów.
Przy projektowaniu indywidualnego planu studiów, plan modelowy podany w tabeli powyżej powinien być traktowany jedynie jako sugestia. W szczególności:
- studenci mający dyplom ukończenia studiów na kierunku znacznie odbiegającym od wybranej specjalności na studiach drugiego stopnia powinni zapewne zrealizować w pierwszym semestrze wszystkie wymagania związane z przedmiotami podstawowymi tej specjalności, ale mogą niektóre z tych przedmiotów zrealizować na starszych semestrach, umieszczając w swoim indywidualnym planie studiów na pierwszym semestrze niektóre z przedmiotów zaawansowanych,
- studenci spełniający już w momencie podjęcia studiów drugiego stopnia część wymagań programowych na tych studiach, np. absolwenci studiów pierwszego stopnia (inżynierskich) na Wydziale, którzy najczęściej mają zaliczone – w wyniku transferu osiągnięć – 30 punktów ECTS z zakresu przedmiotów podstawowych, powinni zaprojektować swój indywidualny plan studiów obejmujący 3 semestry, tak aby w najbardziej efektywny sposób spełnić pozostałe wymagania.
Natomiast struktura planu modelowego na stacjonarnych studiach drugiego stopnia 3 semestralnych jest przedstawiona w tabeli 2.
Tabela 2. Struktura planów modelowych na stacjonarnych studiach drugiego stopnia 3 semestralnych.
semestr: | 1 | 2 | 3 | ||
Klasa programowa lub przedmiot | ECTS | ECTS | ECTS | ||
---|---|---|---|---|---|
Język obcy – egzamin | 0 | ||||
Przedmioty ekonomiczno – społeczne | 3 | 2 | |||
Przedmioty zaawansowane techniczne w tym: |
25 | 20 | 8 | ||
Przedmioty zaawansowane specjalności | 25 | 20 | |||
Przedmioty zaawansowane o różnym charakterze | 8 | ||||
Dyplomowanie w tym: |
2 | 8 | 22 | ||
Pracownia problemowa magisterska | 2 | ||||
Pracownia dyplomowa magisterska | 6 | ||||
Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej | 20 | ||||
Seminarium dyplomowe magisterskie 1 | 2 | ||||
Seminarium dyplomowe magisterskie 2 | 2 | ||||
Redakcja i edycja pracy dyplomowej magisterskiej | 0 | ||||
suma: | 30 | 30 | 30 |
Oznaczenia:
ECTS - Liczba punktów ECTS proponowanych na danym semestrze studiów.
Uwaga
Ponieważ w wymaganiach programowych dla poszczególnych specjalności mogą występować niewielkie odstępstwa odnośnie liczby punktów ECTS w poszczególnych grupach przedmiotów technicznych, przy zachowaniu wymagania na łączną liczbę punktów ECTS z tych przedmiotów, dlatego w planach modelowych też mogą występować niewielkie odstępstwa odnośnie liczby punktów ECTS w poszczególnych grupach przedmiotów technicznych, szczególnie w zakresie przedmiotów zaawansowanych.