WEITI » Studenci » Informacje o studiach » Studia pierwszego stopnia » Założenia organizacyjne i programowe »
Indywidualizacja tempa i programu studiów
Spis artykułów
- Wprowadzenie
- Kierunki i specjalności
- Wybór specjalności
- Indywidualizacja studiów
- Wybór instytutu dyplomującego
- Dyplomowanie
Indywidualizacja tempa i programu studiów
Przy układaniu indywidualnego planu studiów na dany semestr studenci mogą wykorzystać wzorcowy plan studiów na tym semestrze. Powinni przy tym wiedzieć, że:
- Plan wzorcowy zawiera przedmioty wymienione z nazwy w planie modelowym – w tym przedmioty obowiązkowe dla kierunku studiów lub specjalności.
- Plan wzorcowy nie jest obowiązujący, stanowi jednakże podstawę do projektowania rozkładu zajęć, który jest układany tak, aby studentom studiującym według planu wzorcowego umożliwić obecność na wszystkich zajęciach.
- Studenci studiujący na danej specjalności mają gwarancję zapisania na przedmioty umieszczone w planie wzorcowym tej specjalności, o ile umieszczą je w swojej deklaracji semestralnej.
Przy układaniu indywidualnego planu studiów na dany semestr studentów obowiązują następujące ograniczenia:
- Liczba punktów ECTS z przedmiotów wybranych na kolejny semestr nie może przekraczać ustalonej wartości maksymalnej.
- Muszą być spełnione warunki następstwa przedmiotów.
Przy projektowaniu indywidualnego planu na kolejne semestry, w szczególności na całe studia, niezbędna jest znajomość zawartości klas programowych użytych w konstrukcji wymagań programowych danego kierunku studiów lub specjalności. Warto przy tym uwzględnić następujace uwagi:
- Należy pamiętać, że zawartość klas programowych może się z czasem zmieniać, tzn. mogą pojawić się nowe przedmioty, a stare mogą zniknąć.
- Warto mieć też na uwadze, że nie wszystkie przedmioty z klasy, która zawiera nadmiar przedmiotów w stosunku do wymagań programowych, muszą być oferowane w każdym semestrze, chociaż w większości przypadków tak jest.
- Trzeba też uwzględnić ryzyko, że przedmiot oferowany w danym semestrze może nie zostać uruchomiony, jeżeli zgłosi się na niego zbyt mała liczba chętnych, a nie jest to przedmiot z planu wzorcowego.